Retourneren

Hoe werkt dit recht op zichttermijn?

Bij koop op afstand heb je als consument het recht op een zichttermijn van 14 dagen, na ontvangst van de bestelling. Bij Tuintechniek Winsum hanteren wij 30 dagen. Je mag een product zonder opgaaf van reden aan ons retourneren. Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Wat houdt het zichttermijn precies in?

Tijdens de 30 dagen zichttermijn mag je het product bekijken en eventueel proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Een grasmaaier mag bijvoorbeeld bekeken worden, maar mag niet in gebruik worden genomen. Een kettingzaag mag uit de verpakking worden genomen, maar er mag niet mee gezaagd zijn.

Hoe kan ik gebruik maken van het zichttermijn?

Heb je spijt van je aankoop of wil je een product om een andere reden binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling terugsturen? Neem dan contact op met de klantenservice via mail of per telefoon. Je ontvangt binnen 1 werkdagen een e-mail met hierin de instructies voor het retour zenden van het product. Het is helaas niet mogelijk de bestelling bij de chauffeur om te ruilen of mee terug te geven.

Ik wil een product retourneren

Om de retour correct en snel te verwerken verzoeken wij je de aangegeven procedure te volgen. Of neem contact op met de klantenservice.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

U bent zelf verantwoordelijk voor de kosten die zullen worden gemaakt voor het retourneren van het product (lees verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen). Echter, voor producten die dusdanig beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan die nodig zijn om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk. Hiervoor behouden wij ons het recht om kosten in rekening te brengen.

Tot wanneer kan ik het product retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 30 dagen is verzonden.

Houd daarbij rekening met het volgende:

Retouren moeten in met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking verzonden worden.
Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten. Binnen 14 dagen, nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht.

Hoe moet ik het product retourneren?

Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Wanneer moet ik de producten retour sturen?

De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je een retour aanvraag bij ons hebt ingediend naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn. De kosten die je maakt om het product terug te sturen zijn voor eigen rekening.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn verzonden retour?

Je ontvangt daarbij per e-mail een bevestiging wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij adviseren je wat te doen en helpen het probleem op te lossen!

Hebben jullie een retourenbalie?

Je kunt de producten terugbrengen of retourneren bij onze retouren balie Het Aanleg 3 te Winsum (Groningen). Maak hiervoor wel even een afspraak met onze klantenservice.