Veelgestelde vragen

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Vanuit België is het ook mogelijk om tuinmachines te bestellen bij Tuintechniek Winsum.

Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling binnen krijg?

Indien het product dat u heeft besteld op voorraad is komt het de eerst volgende werkdag aan. Als producten voor u worden besteld bij onze leveranciers dan sturen wij u een email met de verwachte levertijd.

Hoe lang heb ik garantie op producten die ik bij jullie koop?

Standaard krijgt u op nieuwe producten 2 jaar garantie. Er zijn een aantal merken waar wij een uitgebreidere garantie geven. Dit wordt dan vermeld op de product pagina. Er zijn bijvoorbeeld producten waar 3 of 5 jaar garantie op gegeven wordt.

Hoe weet ik welke grasmaaier voor mij geschikt is?

Welke grasmaaier voor u het meest geschikt is wordt voor het grootste deel bepaald door het formaat van uw gazon. Zeer kleine gazons kunnen bijvoorbeeld met een kooimaaier. Kleine gazons met een accu grasmaaier, middel grote gazons met een elektrische grasmaaier en grote gazons met een benzine grasmaaier. Voor zeer grote gazons is het maaien met een zitmaaier het meest geschikt.

Lees ook voor meer informatie:

➤ Hoe kiest u de juiste grasmaaier?
➤ Informatie over alle soorten grasmaaiers

Wanneer moet ik het mes van mijn grasmaaier vervangen?

Wij raden u aan om minimaal eens per jaar uw grasmaaiermes te laten slijpen of vervangen. Zo houd u de machine veilig en het maaien eenvoudig. Als u uw grasmaaier zeer intensief gebruikt en de maai prestaties nemen af, dan kunt u het beste eerder uw mes (laten) vervangen.

Lees ook:

➤ Wanneer moet ik het mes van mijn grasmaaier vervangen?

Wat is mulchen / wat is een mulchmaaier?

Mulchen is een manier van grasmaaien zonder het gras op te vangen. In plaats van dat het gemaaide gras terecht komt in een opvangbak of opvangzak wordt het gras in zeer fijne stukjes gehakt. Vervolgens worden de fijne stukjes teruggeworpen op uw gazon. Zo wordt uw gazon gevoed en beschermt op een geheel natuurlijke wijze.

Een mulchmaaier is niks anders dan een grasmaaier bedoelt om mee te mulchen.
Echter is het ook mogelijk om met de meeste gewone grasmaaiers te mulchen door een mulchplug te bevestigen.

Lees ook voor meer informatie:

➤ Wat is mulchen, een mulchplug en een mulchmaaier?

Wat is verticuteren?

Verticuteren is het verwijderen van de viltlaag op uw gazon. Zo krijgt uw gazon weer voldoende zonlicht en neemt het weer beter water op.

Lees ook voor meer informatie het artikel:

➤ Wat is verticuteren?

Kan ik ook voor onderhoud en reparaties bij jullie terecht?

Ja. U kunt ook voor onderhoud en reparaties aan al uw tuinmachines terecht bij Tuintechniek Winsum.

➤ Naar service pagina

Past een onkruidborstel op mijn bosmaaier?

Op vrijwel alle bosmaaiers kan een onkruid borstel worden bevestigd. Zo kunt u onkruid verwijderen zonder er een extra machine voor aan te schaffen. Twijfelt u of er op uw bosmaaier een onkruidborstel past? Neem dan contact met ons op voor deskundig advies!

Kijk hier voor meer informatie:

➤ Een onkruidborstel op uw bosmaaier, kan dat?

Retourneren

Hoe werkt dit recht op zichttermijn?

Bij koop op afstand heb je als consument het recht op een zichttermijn van 14 dagen, na ontvangst van de bestelling. Bij Tuintechniek Winsum hanteren wij 30 dagen. Je mag een product zonder opgaaf van reden aan ons retourneren. Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Wat houdt het zichttermijn precies in?

Tijdens de 30 dagen zichttermijn mag je het product bekijken en eventueel proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Een grasmaaier mag bijvoorbeeld bekeken worden, maar mag niet in gebruik worden genomen. Een kettingzaag mag uit de verpakking worden genomen, maar er mag niet mee gezaagd zijn.

Hoe kan ik gebruik maken van het zichttermijn?

Heb je spijt van je aankoop of wil je een product om een andere reden binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling terugsturen? Neem dan contact op met de klantenservice via mail of per telefoon. Je ontvangt binnen 1 werkdagen een e-mail met hierin de instructies voor het retour zenden van het product. Het is helaas niet mogelijk de bestelling bij de chauffeur om te ruilen of mee terug te geven.

Ik wil een product retourneren

Om de retour correct en snel te verwerken verzoeken wij je de aangegeven procedure te volgen. Of neem contact op met de klantenservice.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

U bent zelf verantwoordelijk voor de kosten die zullen worden gemaakt voor het retourneren van het product (lees verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen). Echter, voor producten die dusdanig beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan die nodig zijn om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk. Hiervoor behouden wij ons het recht om kosten in rekening te brengen.

Tot wanneer kan ik het product retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 30 dagen is verzonden.

Houd daarbij rekening met het volgende:

Retouren moeten in met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking verzonden worden.
Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten. Binnen 14 dagen, nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht.

Hoe moet ik het product retourneren?

Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Wanneer moet ik de producten retour sturen?

De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je een retour aanvraag bij ons hebt ingediend naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn. De kosten die je maakt om het product terug te sturen zijn voor eigen rekening.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn verzonden retour?

Je ontvangt daarbij per e-mail een bevestiging wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij adviseren je wat te doen en helpen het probleem op te lossen!

Hebben jullie een retourenbalie?

Je kunt de producten terugbrengen of retourneren bij onze retouren balie Het Aanleg 3 te Winsum (Groningen). Maak hiervoor wel even een afspraak met onze klantenservice.